Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Vraag maar raak

Veel vragen hebben we hopelijk al voor je beantwoord. Bekijk de onderwerpen en klik op jouw vraag voor het antwoord.

Staat je vraag hier niet tussen? Stel hem dan via onderstaand contactformulier en wij zullen zo snel mogelijk jouw vraag beantwoorden.

Account aanmaken

Wat is het voordeel van kopen via een account

Maak nu makkelijk je persoonlijk account aan en geniet van verschillende voordelen.

Voordelen van een account

Maak nu makkelijk je persoonlijk account aan en geniet van de volgende voordelen:

  • Niet steeds je gegevens invullen bij het kopen van kaarten.
  • Je kunt makkelijk je gekochte e-tickets terug vinden.
  • Je kunt makkelijk je eigen gegevens beheren.
  • Mogelijkheid om je Cinevillepas te koppelen aan je account, zodat je niet steeds je Cineville code hoeft in te vullen.

Onze Vrienden krijgen nog meer voordeel met een Vriendenaccount:

  • Je kunt bij het kopen van je toegangskaart met Vriendenkorting direct je Vriendenpas kiezen. Je hoeft dan niet steeds het 16 cijferige vriendennummer in te vullen.
  • Je kunt de Vriendennummers van andere opslaan in een adresboek. Dit is handig als je ook voor je gezelschap kaarten wil kopen met Vriendenkorting.  
  • Eerder toegang tot de voorverkoop van theaterkaarten en film specials.
  • Speciale vriendenaanbiedingen die je ontvangt via je opgegeven e-mailadres.

Hoe maak ik een online account aan?

Je kunt 2 accounts aanmaken: een Vriendenaccount en een Normaal account.

1. Vriendenaccount aanmaken

Om optimaal gebruik te maken van je vriendenvoordelen activeer je eerst je Vriendenaccount. 

Je vriendschap van Filmhuis De Keizer of Theater Bouwkunde is overgezet naar MIMIK Vriendschap. Op de brief met je Vriendenpas staat bij de adresgegevens het e-mailadres zoals die bij ons bekend is. Gebruik dit e-mailadres om je Vriendenaccount te activeren. 

Is je e-mailadres onbekend bij ons of niet meer actueel, stuur dan een e-mail naar vrienden@mimik.nl of bel ons op werkdagen tussen 13:00 en 17:00 uur. Vermeld je adresgegevens, je 16-cijferige Vriendennummer en het gewenste e-mailadres, dan passen we het graag voor je aan in ons systeem. 

Zo activeer je je Vriendenprofiel: 

1.      Ga naar https://mimik.nl 

2.      Klik op het profielicoon rechts bovenaan:  

3.     Klik op " Klik hier om een account aan te maken"

4.      Vul je e-mailadres in zoals die bij ons bekend is en klik op de knop ‘Account aanmaken’. 

5.      Er wordt een e-mail verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Klik op de activeringslink in deze e-mail. 

6.      Geef het gewenste wachtwoord en klik op de knop ‘Wijzigen’. 

7.      Je hebt nu je Vriendenaccount aangemaakt en je kunt nu optimaal genieten van de Vriendenvoordelen!

Normaal account aanmaken

Ook als je geen vriend bent van MIMIK is het mogelijk om een profiel aan te maken en van bepaalde voordelen te genieten. Het voordeel is dat je niet bij iedere bestelling je gegevens hoeft op te geven en je gekochte tickets makkelijk terug kunt vinden.  

Zo maak je een profiel aan: 

1.       Ga naar https://mimik.nl 

2.      Klik op het profielicoon rechts bovenaan:  

3.     Klik op : " Klik hier om een account aan te maken"

4.      Geef je e-mailadres op en klik op de knop ‘Account aanmaken’. 

5.      Vul je NAW-gegevens in en klik op de knop ‘Account aanmaken’. 

6.      Er wordt een e-mail verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Klik op de activeringslink in deze e-mail. 

7.      Geef het gewenste wachtwoord en klik op de knop ‘Wijzigen’. 

8.      Je hebt nu een account aangemaakt en je kunt nu genieten van de voordelen!

Kaarten kopen

Als ik kaarten koop via derden, zijn deze dan wel geldig?

Koop geen kaarten via andere kanalen dan onze eigen website! Wij werken namelijk niet samen met andere partijen. Van kaarten die niet bij ons gekocht zijn kunnen wij niet garanderen dat ze geldig zijn. Wij raden dit dan ook ten zeerste af. Kijk op weetwaarjekoopt.nl voor meer informatie.

De voorstelling is helemaal uitverkocht. Kan ik op een wachtlijst?

Als een theatervoorstelling is uitverkocht kun je vragen of je op de wachtlijst mag. Je krijgt dan een berichtje zodra er een plek vrij komt. We vragen je dan om snel te reageren.  Een plekje op de wachtlijst biedt geen garantie op een plekje in de zaal.

Voor film is er helaas geen wachtlijst, maar je kunt natuurlijk wel op een ander tijdstip of dag komen.

Hoe kan ik kaarten kopen?

Je kunt de kaarten online kopen via mimik.nl, aan de kassa en bij de ticketzuilen in de hal. 

Wij zijn maandag t/m vrijdag geopend van 9:30. In het weekend 1 uur voordat de eerste voorstelling begint. 

Kan ik kaarten reserveren?

Nee, het is niet meer mogelijk om te reserveren. In het verleden hebben we helaas vaak gezien dat de gereserveerde kaarten niet werden opgehaald. Hierdoor moesten we andere bezoekers teleurstellen en bleven er stoelen leeg. Wil je zeker zijn van een plekje? Koop dan van tevoren een kaartje.

Kan ik kaarten retourneren?

Kan je onverwacht toch niet? Dat is jammer! Je kunt theaterkaartje(s) tot 48 uur voor aanvang van de theatervoorstelling zelf online retourneren. 
Filmtickets mogen 24 uur voor aanvang van de film geretourneerd worden.

Zelf online annuleren:  Log in op je MIMIK account en klik op je gekochte kaartje(s). Hier druk je op de rode knop: tickets annuleren. Selecteer vervolgens het ticket dat je retour wilt doen en klik op annuleren. Je krijgt dan automatisch een MIMIK Film- & Theatertegoed van de waarde van het bedrag met een geldigheid van 3 jaar. 

Retourneren kan ook per email via info@mimik.nl of telefonisch tussen 09:00 en 21:00 uur op 0570 61 88 22.

Mijn kind zit bij mij op schoot. Heeft hij/zij dan ook een kaartje nodig?

Jazeker, iedereen die een voorstelling bezoekt heeft een geldig toegangsbewijs nodig.

Online kaarten kopen

Hoe maak ik een online account aan?

Je kunt 2 accounts aanmaken: een Vriendenaccount en een Normaal account.

1. Vriendenaccount aanmaken

Om optimaal gebruik te maken van je vriendenvoordelen activeer je eerst je Vriendenaccount. 

Je vriendschap van Filmhuis De Keizer of Theater Bouwkunde is overgezet naar MIMIK Vriendschap. Op de brief met je Vriendenpas staat bij de adresgegevens het e-mailadres zoals die bij ons bekend is. Gebruik dit e-mailadres om je Vriendenaccount te activeren. 

Is je e-mailadres onbekend bij ons of niet meer actueel, stuur dan een e-mail naar vrienden@mimik.nl of bel ons op werkdagen tussen 13:00 en 17:00 uur. Vermeld je adresgegevens, je 16-cijferige Vriendennummer en het gewenste e-mailadres, dan passen we het graag voor je aan in ons systeem. 

Zo activeer je je Vriendenprofiel: 

1.      Ga naar https://mimik.nl 

2.      Klik op het profielicoon rechts bovenaan:  

3.     Klik op " Klik hier om een account aan te maken"

4.      Vul je e-mailadres in zoals die bij ons bekend is en klik op de knop ‘Account aanmaken’. 

5.      Er wordt een e-mail verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Klik op de activeringslink in deze e-mail. 

6.      Geef het gewenste wachtwoord en klik op de knop ‘Wijzigen’. 

7.      Je hebt nu je Vriendenaccount aangemaakt en je kunt nu optimaal genieten van de Vriendenvoordelen!

Normaal account aanmaken

Ook als je geen vriend bent van MIMIK is het mogelijk om een profiel aan te maken en van bepaalde voordelen te genieten. Het voordeel is dat je niet bij iedere bestelling je gegevens hoeft op te geven en je gekochte tickets makkelijk terug kunt vinden.  

Zo maak je een profiel aan: 

1.       Ga naar https://mimik.nl 

2.      Klik op het profielicoon rechts bovenaan:  

3.     Klik op : " Klik hier om een account aan te maken"

4.      Geef je e-mailadres op en klik op de knop ‘Account aanmaken’. 

5.      Vul je NAW-gegevens in en klik op de knop ‘Account aanmaken’. 

6.      Er wordt een e-mail verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Klik op de activeringslink in deze e-mail. 

7.      Geef het gewenste wachtwoord en klik op de knop ‘Wijzigen’. 

8.      Je hebt nu een account aangemaakt en je kunt nu genieten van de voordelen!

Hoe werkt het online kopen van kaarten?

Kaarten kopen via de website van MIMIK kan makkelijk en snel. Onder informatie lees je hoe dit werkt.

Is het printen van mijn kaart verplicht of mag ik deze ook op mijn mobiele telefoon laten zien?

MIMIK heeft een groen hart, dus het uitprinten van kaarten is niet noodzakelijk. Je kunt je kaartje laten zien op je mobiele telefoon. Houd je mobiele telefoon al wel vast bij de hand voor de kaartcontrole.

Waarom kan ik geen stoel leeg laten?

We willen zoveel mogelijk mensen blij maken met onze voorstellingen. Daarom is het niet mogelijk om een stoel vrij te laten.

Wat is het voordeel van kopen via een account

Maak nu makkelijk je persoonlijk account aan en geniet van verschillende voordelen.

Voordelen van een account

Maak nu makkelijk je persoonlijk account aan en geniet van de volgende voordelen:

  • Niet steeds je gegevens invullen bij het kopen van kaarten.
  • Je kunt makkelijk je gekochte e-tickets terug vinden.
  • Je kunt makkelijk je eigen gegevens beheren.
  • Mogelijkheid om je Cinevillepas te koppelen aan je account, zodat je niet steeds je Cineville code hoeft in te vullen.

Onze Vrienden krijgen nog meer voordeel met een Vriendenaccount:

  • Je kunt bij het kopen van je toegangskaart met Vriendenkorting direct je Vriendenpas kiezen. Je hoeft dan niet steeds het 16 cijferige vriendennummer in te vullen.
  • Je kunt de Vriendennummers van andere opslaan in een adresboek. Dit is handig als je ook voor je gezelschap kaarten wil kopen met Vriendenkorting.  
  • Eerder toegang tot de voorverkoop van theaterkaarten en film specials.
  • Speciale vriendenaanbiedingen die je ontvangt via je opgegeven e-mailadres.

Betalen

Hoe wissel ik de MIMIK Cadeaupas online in?

Je bestelt met je cadeaupas een film- of theaterticket op de gebruikelijke manier: ga naar de desbetreffende voorstelling waarvoor jij een ticket wil bestellen en klik op 'koop tickets'. Selecteer de juiste tijd en datum en hoog het aantal tickets op naar het aantal dat je wil bestellen. Klik (na het kiezen van je plaatsen in de filmzaal) op de button bestelling afronden. Bij deze stap vind je het kopje: “Heeft u een giftcard of cadeaubon vul dan hier de barcode in”. Vul hier de 16 cijferige barcode in die je kunt vinden aan de achterzijde van je cadeaupas. Selecteer vervolgens betalen en rond je bestelling af. 

Nog geen persoonlijk account op www.mimik.nl? Geen zorgen, je kunt je cadeaupas ook inwisselen zonder account. In de bestelling bij de stap 'Gegevens' kun je ervoor kiezen om te bestellen zonder account. Toch benieuwd naar de voordelen van een MIMIK account kijk dan eens onder het kopje 'hoe maak ik een account aan?' En 'wat zijn de voordelen?' 

Hoe kan ik betalen?

Online kun je met iDEAL, de MIMIK Cadeaubon, de Nationale Bioscoopbon en de Podium Cadeaukaart betalen.

Aan de kassa kun je met pin, MIMIK Cadeaubon, oude Filmhuis de Keizer cadeaubon, de Nationale Bioscoopbon en de MaDiWoDo-bioscoopkaart betalen.

Bij het cafe en de bar kun je alleen met pin betalen.

Wij accepteren geen contant geld.

Hoe krijg ik korting op mijn kaartje?

1. Vriendenkorting Wil je altijd met korting naar onze voorstellingen? Word dan vriend! Als vriend krijg je een jaar lang € 3,00 korting op je reguliere filmkaartje, €2,00 euro korting op je theaterkaartje en € 0,50 korting op juniorvoorstellingen.

2. Naar de film voor € 9,50. Iedere dinsdag is er Sneak Preview bij MIMIK en iedere donderdag zie je alle première films voor € 9,50.

3. Jongeren onder de 30 jaar kunnen één week voorafgaand aan een voorstelling een filmkaartje voor €11* kopen en een theaterkaartje voor €12,50. Deze korting is alleen geldig op vertoon van een geldige ID-kaart. Ook als je je kaartje online hebt gekocht!
*€1,50 toeslag op extra lange films en 3D films.
 

Wat kost een filmkaartje?

Normaal € 13,00
Junior films € 9,50
MIMIK Vriend normaal* € 10,00
MIMIK Vriend Junior* € 9,00 
Sneak Preview op dinsdag € 9,50
Première films op donderdag € 9,50
Jonger dan 30 jaar* € 11,00

* Let op, deze is alleen geldig in combinatie met een geldige pas of ID kaart

Voor sommige films gelden toeslagen: Films langer dan 150 minuten + € 1,50 en 3D films + € 1,50

Wat kost een theaterkaartje?

De prijs van een theaterkaartje verschilt per voorstelling. De prijs voor de voorstelling staat bij de voorstelling vermeld.

Jonger dan 30 jaar?
Op vertoon van jouw ID-kaart kan je voor €12,50 naar theatervoorstellingen in MIMIK. Vanaf één week voor aanvang kun jij als jongere (tot 30 jaar) online óf aan onze kassa een last minute-ticket kopen voor maar € 12,50, op vertoon van je ID-kaart. Neem je ID-kaart ook mee naar de voorstelling, bij het controleren van de tickets kan hier om worden gevraagd. 
Deze last minute korting geldt voor bijna alle voorstellingen. Benieuwd waar je heen kan gaan? Bekijk het programma. 
Tot straks! 

Welke cadeaubonnen accepteren jullie?

Wij accepteren online: - MIMIK Cadeaupas - Podium Cadeaukaart -  Nationale Bioscoopbon

Aan de kassa accepteren we de volgende cadeaubonnen: - MIMIK Cadeaupas - Nationale Bioscoopbon - Filmhuis de Keizer cadeaubon - Filmhuis de Keizer Jeugdcadeaubon - Filmhuis de Keizer Tegoedbon- MaDiWoDo-bioscoopkaart - Podium Cadeaukaart

Wij accepteren geen: - Bonnen van Theater Restaurant Bouwkunde. Deze zijn in te wisselen bij Restaurant Bouwkunde, bereikbaar via 0570 614 075 

Wij accepteren geen: VVV-bonnen, Bioscoopcadeau kaart (de blauwe pas). Indien je deze pas nog hebt verwijzen we je graag door naar bioscoopcadeau.nl

Heb je een vraag over onze cadeaubonnen? Mail naar info@mimik.nl, kom langs of bel met 0570-618822

Eten & drinken

Ik eet vegetarisch, heb een allergie of speciale dieetwensen. Wat moet ik doen?

Op het menu staan hoofdzakelijk vegetarische en vegan gerechten. We houden natuurlijk rekening met allergieën en dieetwensen.

Kan ik een tafel reserveren?

Ja, dat kan! Wil je ook een voorstelling bezoeken? Laat het ons weten! Houd er bovendien rekening mee dat je er minimaal een uur van tevoren bent. Zo kunnen wij ervoor zorgen dat je op tijd bent voor de voorstelling.

Mag ik eten en drinken mee de zaal in nemen?

Je mag het drankje dat je in de foyer koopt meenemen bij filmvoorstellingen. Het nuttigen van zelf meegebrachte drankjes en etenswaren is niet toegestaan.

Bij theatervoorstellingen mag je geen drankje meenemen de zaal in. Dit is storend voor de artiesten. Wel staat er een drankje voor je klaar in de pauze of na de voorstelling.

Schenken jullie alcohol?

Ja, maar uiteraard nix onder de 18.

Wat staat er op jullie kaart?

Je vindt alle informatie over het menu onder het kopje "café".

Film

Wanneer is het filmprogramma bekend?

Een “filmspeelweek” loopt van donderdag t/m woensdag. Dit komt omdat er landelijk iedere donderdag nieuwe films in première gaan. Iedere maandagmiddag maken wij de voorstellingen bekend voor de aankomende filmspeelweek. Bijvoorbeeld: maandag 1 januari maken wij de films bekend van donderdag 4 januari t/m woensdag 10 januari. Junior films en speciale filmvertoningen zijn vaak eerder bekend. Zodra deze online staan is het ook mogelijk om kaarten te kopen.

Wanneer mag ik naar binnen?

De zaal gaat 10 minuten voordat de film begint open. Bij theater verschilt dat per voorstelling. De deuren gaan vanzelf open, dus laat je verrassen!

Wat betekent de kijkwijzer?

Wij geven, net als alle Nederlandse filmhuizen en bioscopen, de adviezen van Kijkwijzer aan bij onze films. Kijkwijzer waarschuwt ouders en opvoeders tot welke leeftijd een film schadelijk kan zijn voor kinderen. Kijkwijzer doet dat ten eerste met het geven van een leeftijdsaanduiding: Alle Leeftijden, 6 jaar, 9 jaar, 12 jaar, 14 jaar, 16 jaar en 18 jaar. Daarnaast zijn er de pictogrammen die de reden van het advies aanduiden: geweld, angst, seks, discriminatie, drugs- en/of alcoholmisbruik en grof taalgebruik. Let op! Artikel 240a is door de overheid verbonden aan de leeftijd van 16 jaar. Op basis van dit artikel krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een film met de leeftijdgrens 16 of 18. Ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Er kan om legitimatie worden gevraagd. Bij films met de overige leeftijdsgrenzen (6, 9, 12 en 14) worden kinderen onder de leeftijdsgrens alleen onder begeleiding van een volwassene toegelaten. Zie Kijkwijzer voor meer informatie.

Jouw bezoek

Is het printen van mijn kaart verplicht of mag ik deze ook op mijn mobiele telefoon laten zien?

MIMIK heeft een groen hart, dus het uitprinten van kaarten is niet noodzakelijk. Je kunt je kaartje laten zien op je mobiele telefoon. Houd je mobiele telefoon al wel vast bij de hand voor de kaartcontrole.

Heb ik een toegangskaart nodig bij jullie?

Als je naar een voorstelling gaat dien je te beschikken over een geldige toegangskaart. Voor eventuele kortingen kunnen we je vragen naar je ID of passen waaruit blijkt dat je recht hebt op korting. In het Café en Bar met balkon ben je altijd welkom!

Ik ben te laat! Mag ik nog naar binnen?

Zodra de voorstelling is begonnen mag je helaas niet meer naar binnen. Het is namelijk vervelend en storend voor onze andere bezoekers en/of de artiesten. Ook kunnen we je geen geld terug of een tegoedbon geven. Kom dus op tijd om teleurstellingen te voorkomen!

Ik heb last van andere bezoekers. Wat moet ik doen?

Heb je tijdens de voorstelling last van andere bezoekers? Meld het ons dan direct, zodat wij actie kunnen ondernemen. Volg altijd de instructies van onze medewerkers.

Mag ik mijn baby meenemen naar een voorstelling?

Het is niet toegestaan om een baby mee de zaal in te nemen bij een theatervoorstelling. Ook niet bij een kindervoorstelling. Je baby kan mogelijk de voorstelling verstoren voor de artiesten en andere bezoekers. Bij film kan er een uitzondering worden gemaakt mits je baby slaapt. Vanaf 2 jaar kan je kind mee naar peutervoorstellingen. Uiteraard wel met een geldig kaartje!

Mag mijn hond mee naar binnen?

Wij laten geen honden toe in onze zalen. Uitzondering hierop zijn uiteraard hulphonden.

Waar kan ik mijn jas kwijt?

Er zijn kluisjes aanwezig en er is een garderobe (onbewaakt). Je jas mag je ook meenemen in de filmzalen, in de theaterzaal is dit helaas niet toegestaan. 

Hoe kan ik een Cinevillepas kopen?

Je bestelt je pas via cineville.nl/pas. De tijdelijke pas die je per mail ontvangt is direct geldig, zodat je dezelfde dag nog naar de film kan. Je echte pas krijg je vervolgens binnen twee weken thuis gestuurd. Een pas cadeau doen aan een ander kan natuurlijk ook. Je bestelt je pas altijd voor in elk geval 4 maanden, daarna is je Cinevillepas per maand opzegbaar. Ook leuk: met je Cinevillepas krijg je 10% korting op muziek, films en koffie bij Plato/Concerto (in Amsterdam, Utrecht, Groningen, Leiden, Zwolle en Deventer).

Hoe kan ik online een kaartje kopen met Cineville?

Je kunt ook op MIMIK.nl van tevoren Cineville kaarten reserveren. 

Je krijgt de beste gebruikservaring door gebruik te maken van een profiel. Voordelen van een account zijn:

  • Niet steeds je gegevens invullen bij het reserveren van Cineville kaarten. 
  • Je kunt makkelijk terug vinden voor welke voorstellingen je een reservering hebt gemaakt. 
  • Snel en makkelijk je Cineville reserveringen annuleren. 
  • Je kunt je Cinevillepas koppelen aan je profiel, zodat je niet steeds opnieuw je pasnummer hoeft in te vullen. 

Kan ik voor andere Cinevillepashouders reserveren?

Ja, het is mogelijk om voor andere pashouders te kopen Daarvoor heb je wel de pasnummers van je medebezoekers nodig. Ook kun je in dezelfde bestelling kaarten kopen voor bezoekers zonder pas, daarvoor reken je dan af via iDeal.

Wanneer kan ik kaarten kopen met Cineville?

Online kan je kaarten kopen zodra we de voorstellingen online hebben staan. Aan de kassa kan je kaarten kopen met je Cinevillepas vanaf 1,5 uur voordat de voorstelling begint.

Wat gebeurt er als ik mijn Cinevillekaartje niet annuleer?

Kom je de reservering niet ophalen en heb je deze ook niet geannuleerd, dan worden je mogelijkheden om te reserveren in de toekomst mogelijk beperkt. Hiervoor word je gewaarschuwd per email door Cineville.

Wat is Cineville?

Met de Cinevillepas ga je onbeperkt naar de film in meer dan 50 verschillende filmtheaters voor € 24,- per maand. Ben je onder de 30? Dan betaal je zelfs maar € 19,- per maand. Let op: dit zijn de nieuwe prijzen vanaf 1-1-2025.

Podiumpas

Wat is een podiumpas?

Met de Podiumpas kan je onbeperkt naar theatervoorstellingen in meer dan 35 verschillende theaters voor € 35- per maand. 

Waar vind ik meer informatie over de podiumpas?

Op deze pagina kun je alles lezen over de Podiumpas: mimik.nl/podiumpas. Staat je vraag/antwoord er niet tussen? Mail dan naar klantenservice@podiumpas.nl

Hoe kan ik een Podiumpas kopen?

Je bestelt je pas via podiumpas.nl 

Hoe kan ik een kaartje reserveren met de Podiumpas?

Als je een podiumpas hebt kun je via dit formulier een kaartje reserveren:
Reservering Podiumpas Voorstelling (mimik.nl)

Picl

Hoe werkt Picl?

- Ga naar de website van Picl - Bekijk ons aanbod - Kies de film die jij graag wilt zien - Klik op ‘bekijk de film’ - Kies voor Deventer-MIMIK - Klik op ‘bekijk de film’ - Maak een account aan of log in - Betaal de film via iDEAL, Creditcard of PayPal - Start de film. - Bekijk de film binnen 48 uur.

Bekijk ook de veelgestelde vragen over Picl via hun eigen website.

Wat is Picl?

Met Picl zie je de allernieuwste premièrefilms en documentaires uit het filmtheater en de must-sees van het afgelopen filmjaar, direct bij jou thuis.

Wat kost het?

Premièrefilms zie je voor €8,99 en gemiste films zie je voor €4,99. Met dit bedrag steun je MIMIK, de filmmakers en de distributeurs. Goed om te weten: na aankoop zijn de films 48 uur beschikbaar.

Welke films zijn er beschikbaar?

Van Nederlandse films, tot prijswinnende documentaires: stuk voor stuk met liefde en zorg geselecteerd door onze filmprogrammeur. Kijk voor het actuele aanbod van films op de website van Picl.

Overige vragen

Bestaan Filmhuis De Keizer, Theater Bouwkunde en Restaurant Bouwkunde nog?

De locatie Filmhuis De Keizer, aan de Keizerstraat en Theater Bouwkunde bestaan niet meer. Deze 2 organisaties zijn samen gegaan in MIMIK.

Restaurant Bouwkunde blijft bestaan zoals je het kent op de huidige locatie. Kijk hier voor de website van Restaurant Bouwkunde.

Mag ik foto’s maken bij jullie?

Het is niet toegestaan om tijdens voorstellingen te fotograferen zonder toestemming. Wil je graag foto’s maken? Neem dan contact op met marketing@mimik.nl

Wat doet MIMIK met mijn gegevens?

Jouw privacy is belangrijk voor MIMIK. Je vindt de Privacy Statement onderaan de website.

Zijn mobiele telefoons toegestaan bij MIMIK?

Mobiele telefoons zijn toegestaan, maar uiteraard niet tijdens de voorstellingen. We vragen je om je mobiele telefoon uit te schakelen of zet hem op stil tijdens de voorstellingen. Ook het kijken op je mobiele telefoons kan als hinderlijk worden ervaren door andere bezoekers en eventuele artiesten, vanwege het oplichtende scherm. Je geniet het meest van de voorstelling zonder afleiding van je telefoon!

Vrienden

Het lukt mij niet om via de website Vriendenkorting te krijgen. Wat moet ik doen?

Het lijkt erop dat onze website jou niet herkent als MIMIK Vriend. Opnieuw inloggen zal dan helpen. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met vrienden@mimik.nl. 

De korting op junior voorstellingen voor maximaal 3 kinderen is alleen geldig aan de kassa.

Kan ik voor anderen kaarten kopen met Vriendenkorting?

Ja, het is mogelijk om voor andere Vrienden kaarten te kopen. Daarvoor heb je wel de Vriendennummers van je medebezoekers nodig. Deze Vriendennummers voer je eenmalig in en daarna kan je ze bewaren in jouw 'adresboek'. Ook kun je in dezelfde bestelling kaarten zonder korting kopen voor bezoekers zonder Vriendenpas. 

Tot wanneer loopt mijn Vriendschap?

Jouw Vriendschap is 365 dagen geldig. Heb je een automatische incasso afgegeven? Dan wordt jouw donatie automatisch geïncasseerd na 12 maanden. Heb je dit niet gedaan? Dan ontvang je een email van ons en moet je zelf jouw Vriendschap verlengen zodat je gebruik kunt blijven maken van alle voordelen.

Wie of wat zijn de MIMIK Vrienden?

Je kunt MIMIK natuurlijk steunen door veel en vaak te komen, maar je kunt ook Vriend worden. Als MIMIK Vriend maak je onze extra activiteiten mogelijk én ondersteun je het culturele klimaat in Deventer. Onze Vrienden krijgen veel leuke voordelen en extra’s. Ben je nog geen MIMIK Vriend? Meld je dan vandaag nog aan!

Bereikbaarheid

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

We vinden het jammer dat je niet tevreden bent. Graag komen we met je in contact via info@mimik.nl , kom langs of bel met 0570 618822

Hoe is MIMIK bereikbaar?

Je kunt alles over onze bereikbaarheid terugvinden op de Contact pagina.

Wanneer zijn jullie geopend?

MIMIK is van maandag t/m vrijdag geopend van 9:30 uur. In het weekend een uur voordat de eerste film begint. Kijk voor de vertoningstijden in de agenda.
MIMIK Eten en Drinken is dagelijks geopend vanaf 10:00 uur. 

Onze keuken is geopend voor:

✓ Ontbijt: elke eerste zondag van de maand van 10:00 tot 12:00 uur
✓ Lunch: woensdag t/m zondag van 12:00 tot 16:00 uur.
✓ Diner: woensdag t/m zondag van 17:00 tot 21:00 uur. 

Toegankelijkheid

Is er een mindervalidentoilet aanwezig?

Ja, deze vind je op de begane grond.

Is er ringleiding aanwezig?

In de Theaterzaal is ringleiding aanwezig. Je hebt hiervoor keuze uit: ✓ Draadloze ontvanger met hoofdtelefoon ✓ Draadloze ontvanger met inductie halslus, waarbij je hoortoestel in de T/MT- stand moet staan Wil je hier gebruik van maken? Meld je dan bij de receptie.

Mag mijn hond mee naar binnen?

Wij laten geen honden toe in onze zalen. Uitzondering hierop zijn uiteraard hulphonden.

Kan ik met een rolstoel naar MIMIK?

Ons pand is rolstoelvriendelijk. Je kunt gebruik maken van de lift, de zalen zijn toegankelijk voor rolstoelen en in het pand is een rolstoel beschikbaar. 
Kom je in een rolstoel een voorstelling bezoeken? Wij hebben speciale rolstoelplaatsen beschikbaar. Deze houden we beschikbaar tot tenminste één week voor aanvang van de voorstelling.

Over MIMIK

Hoe is MIMIK ontstaan?

MIMIK is het vervolg op het succesverhaal van Filmhuis De Keizer en Theater Bouwkunde. Door samen te gaan in een nieuw pand met gastvrije horeca ontstaat een levendige ontmoetingsplek die voldoet aan de eisen van huidige en toekomstige generaties.

Waar komt de naam MIMIK vandaan?

Iedere voorstelling - of die zich nu op het filmdoek of op het podium afspeelt - is in de basis overdracht van emotie. Verbazing, blijdschap, vreugde, angst, woede of verdriet; alles is emotie. Expressie. Gezichtsuitdrukking. Mimiek. En voor wie de knipoog van De Viking naar het verleden wel kon waarderen: in Noorwegen, het land van de Vikingen, is mimiek mimikk. Samengevoegd en ietwat verbasterd: MIMIK. Een sterke naam, vanaf nu stevig gelinkt aan film en theater. Synoniem voor cultureel uitgaan.

Waar komt het logo vandaan?

Een mond. MIMIK is emotie. Als je lacht, als je huilt, als je bang bent, verbaasd of verwonderd; de vorm van je mond verandert voortdurend. Wij veranderen met je mee. In geabstraheerde vorm zie je in het logo een mond. Blij, verbaasd, verdrietig, of – met een knipoog naar de kronkelende loop van de IJssel – verward.

Overige vragen

Bestaan Filmhuis De Keizer, Theater Bouwkunde en Restaurant Bouwkunde nog?

De locatie Filmhuis De Keizer, aan de Keizerstraat en Theater Bouwkunde bestaan niet meer. Deze 2 organisaties zijn samen gegaan in MIMIK.

Restaurant Bouwkunde blijft bestaan zoals je het kent op de huidige locatie. Kijk hier voor de website van Restaurant Bouwkunde.

Ik wil graag bij jullie werken, kan dat?

Wat leuk! Al onze vacatures staan op de pagina MIMIK.

Ik wil vrijwilliger worden, waar kan ik mij aanmelden?

Onze vrijwilligers zijn onbetaalbaar! Je leest alles over onze vrijwilligers op de pagina MIMIK.

Kan ik een zaal of een ruimte huren bij MIMIK?

Heb je een event? Een feest? Een debat? Wil je een privé voorstelling organiseren? Zakelijk of met een vrienden of familie? Of heb je een leuk cultureel initiatief? Welkom! Bekijk onze mogelijkheden op de pagina Organiseer.

Kan ik met school naar een voorstelling?

Ja dat kan! We hebben verschillende mogelijkheden en die vind je op onze educatiepagina.

Mag ik foto’s maken bij jullie?

Het is niet toegestaan om tijdens voorstellingen te fotograferen zonder toestemming. Wil je graag foto’s maken? Neem dan contact op met marketing@mimik.nl

Wat doet MIMIK met mijn gegevens?

Jouw privacy is belangrijk voor MIMIK. Je vindt de Privacy Statement onderaan de website.

Zijn mobiele telefoons toegestaan bij MIMIK?

Mobiele telefoons zijn toegestaan, maar uiteraard niet tijdens de voorstellingen. We vragen je om je mobiele telefoon uit te schakelen of zet hem op stil tijdens de voorstellingen. Ook het kijken op je mobiele telefoons kan als hinderlijk worden ervaren door andere bezoekers en eventuele artiesten, vanwege het oplichtende scherm. Je geniet het meest van de voorstelling zonder afleiding van je telefoon!

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op!
Staat jouw vraag er niet tussen?

Stel jouw vraag

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Stay up-to-date

Mis niets
Stay up-to-date

Nieuws

Weekoverzicht 26 december t/m 1 januari
ma 23-12-2024

Weekoverzicht 26 december t/m 1 januari

Bekijk nu ons nieuwe film en theaterprogramma van deze week!

Gewijzigde openingstijden
ma 16-12-2024

Gewijzigde openingstijden

Maandag 16 december vanaf 18:00 uur gesloten

Weekoverzicht 19 t/m 25 december
ma 16-12-2024

Weekoverzicht 19 t/m 25 december

Bekijk nu ons nieuwe film en theaterprogramma van deze week!

Weekoverzicht 12 t/m 18 december
ma 09-12-2024

Weekoverzicht 12 t/m 18 december

Bekijk nu ons nieuwe film en theaterprogramma van deze week!